Skip to main content

Víte, kolik podnikatelů v České republice má pojištěno své podnikání? Jestli tipujete, že je to kolem 50 %, pak… jste se netrefili. Skutečnost vás asi překvapí: je to jen každý jedenáctý, tedy jenom něco kolem 8 % podnikatelů.

Důvodů pro takto malá čísla je jistě víc, jedním z nich je stará dobrá víra, že mně se nic, co by řešilo pojištění, stát nemůže. Zde je několik kuriózních příkladů, které Direct s podnikateli řešil. Jsou důkazem, že stát se může cokoli a že i ten nejzodpovědnější podnikatel prostě neuhlídá všechno.

Zmrzlinu, nebo život!

Jeden by řekl, že výroba a prodej zmrzliny je byznys, kde člověku nehrozí žádné nebezpečí – snad kromě přejezení se mraženou pochoutkou. Opak může být pravdou, i zde panuje tvrdý konkurenční boj. O tom se přesvědčil jeden náš klient, který provozuje zmrzlinový stánek. Jednoho rána totiž přišel do práce a objevil – prostřelené okenní sklo. Průstřel skla pod nápisem Prodej zmrzliny může skutečně vypadat jako vzkaz od znepřátelené větve nějaké mafiánské famílie, rozlousknout tenhle oříšek byl ale úkol pro policii.

My jako pojišťovna jsme díky tomuto případu pochopili, že si spousta podnikatelů nepojišťuje majetek, protože si prostě myslí, že je v jejich oboru nic neohrožuje. Případ zmrzlináře ale ukázal, že tvrdé lokty mohou existovat v jakémkoli druhu podnikání. Myslete na to, až budete přemýšlet o svém podnikání.

Pozor, pálí to!

Depilace, epilace, horký i studený vosk, cukrová pasta… To je jen několik málo cest, jakými si dnes můžete nechat upravit své intimní partie. Přesně tuto službu nabízela i naše klientka-kosmetička. A mnoho let úspěšně. Jednoho dne se na ni ale obrátila jedna ze zákaznic. Stěžovala si, že má po depilaci třísel horkým voskem v salónu naší klientky popáleniny prvního stupně a po kosmetičce chtěla náhradu škody.

Kosmetička nás kontaktovala s prosbou o pomoc. Hájila se tím, že pokud se procedura jmenuje „Depilace horkým voskem“, pak musí být přeci každému jasné, že to bude pálit. Naši právníci kosmetičku vyzpovídali a zjistili, že před zákrokem neupozornila zákaznici na fakt, že vosk je horký. A zároveň připustila, že zrovna v tomto případě mohla být teplota vosku vyšší, než je ta předepsaná.

Zdánlivé detaily způsobily, že naše klientka skutečně za popálení zákaznice nesla odpovědnost.  Odškodnění jsme tedy popálené zákaznici vyplatili a kosmetička od té doby své klientky upozorňuje na fakt, který je sice pro ni naprosto samozřejmý, ale pro jiné lidi být nemusí: horký vosk pálí.

Víte, co je APE Bar?

My v Directu to nevěděli. Když nám ale na stole přistála žádost klienta o zaplacení škody na jeho APE Baru, začali jsme se zajímat. Nakonec jsme na to přišli. APE Bar = APEROL BAR = bar, kde si můžete koupit aperol a další drinky.

V případě našeho klienta měl APE Bar podobu roztomilého autíčka-tříkolky se zvedacími boky. Autíčko dojede na místo prodeje, zvedne boky a voila – z autíčka je minibar. A v tom byl kámen úrazu – ony zvedací bočnice se v případě tohoto autíčka nezvedaly. Opravit je v servisu nebyl problém, debata vznikla spíš nad správnou definicí APE Baru. Je to vozidlo? Je to movitá věc? Z jakého pojištění by se měla tato škoda vyplatit?

Rychle jsme přišli i na tohle. APE Bar nemá registrační značky, je veden jako movitá věc a jako s movitou věcí se s ním musí nakládat. Poté, co jsme vyřešili tohle, bylo už proplacení faktury ze servisu otázkou hodin.

Když je klient podvodník

Odcizení vína a hotovosti přímo z vinného sklípku je tragédie jak pro majitele sklípku, tak pro místní komunitu konzumentů vína. Správně nastavené pojištění ale může tragické dopady zmírnit. Právě proto nás kontaktoval náš klient-vinař s tím, že mu z jeho sklípku ukradli víno za čtvrt milionu korun a 20 000 Kč v hotovosti. Měli jsme k dispozici protokol od policie, ze kterého jasně vyplývalo, že byl vinař skutečně okraden a pojišťovna by mu měla vyplatit škodu.

Nám se na celém tom případu ale něco nezdálo. Podle policejního protokolu vnikl pachatel do sklípku tak, že odvrtal zámky – a to je velmi netradiční způsob vloupání. Navíc – ve sklípku bylo krásně uklizeno, jako by se tam snad nikdo ani nevloupal. Krádeže si nikdo kolem nevšiml – což je v oblasti, kde každý ví o všem, co se kde šustne, přinejmenším zajímavé.

A úplně největší vykřičník na nás křičel u faktu, že vinař přišel o víno a hotovost v částkách, jaké se blížily limitu, na který měl vinař sjednanou svou pojistku. Sdělili jsme svá podezření policii. Ta si našeho klienta předvolala k dovysvětlení a on se přiznal, že si vše vymyslel.

Podnikat bez pojištění? Risk a hazard

Přemýšlet o pojištění svého byznysu by měl každý podnikatel, malý i velký. V Directu jsme si uvědomili, že důvodem, proč lidé své podnikání nepojišťují, může být fakt, že je složité takové pojištění sjednat. Tady si přečtěte, jak jsme naše online pojištění podnikání vylepšili, aby bylo jeho sjednání bezpečné a jednoduché.


 

Autorka Alena Kastnerová:

Jsem copywriterka s více než dvacetiletou praxí. Tu teď uplatňuji ve svém psaní o pojištění: informace získané od svých kolegů-odborníků překládám do lidštiny, aby jim každý, kdo se o pojištění potřebuje něco dozvědět, dobře rozuměl. Jednoduchost a srozumitelnost je to, co se snažím pojišťováckým textům přinést. A nadto se je snažím čtenářům překládat tak, aby i oni viděli v pojištění to, co já: zajímavý a sexy obor. 😊

Komentář k článku