Skip to main content

Direct pojišťovna v nejbližších dnech očekává příval nahlášených škod. Už přes víkend klienti hlásili stovky případů. Lidem kromě zaplacení škod nabízí i psychickou pomoc. Mohou zdarma využít online terapie u společnosti Hedepy.

Vše nafotit, sepsat seznam poškozených věcí a popsat rozsah poškození. To jsou nejzásadnější kroky, které čekají lidi zasažené povodněmi, když budou řešit škody s pojišťovnou. Direct už o víkendu zaznamenal stovky případů, kdy lidé hlásili škody na majetku. „Zatím se nám ozvalo přes 300 lidí. Očekáváme ale, že ten hlavní nápor přijde až v týdnu, kdy voda začne opadat a lidé teprve budou zjišťovat, jaké všechny škody napáchala,“ říká mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

Účtenky nejsou nutné ale pomohou

Ať už jde o poškozené nemovitosti nebo auta, základní rada zní: všechno nafoťte. „Samozřejmě ale až v době, kdy bude situace bezpečná. Ideální je nafotit vše z různých úhlů, i v detailu, aby na fotkách byl přesně vidět rozsah a povaha škody. Dalším krokem je pak sepsání seznamu veškerého poškozeného majetku včetně stavebních součástí – dveře, okna, malby, dlažba a podobně. Nebojte se jít do detailů, potřebujeme rozměry, materiály, popis poškození, cenu, stáří atd. Lidé také často řeší, jestli potřebují dokládat účtenky k poškozenému majetku. Ujišťuji, že nutné to není, i když je samozřejmě výhoda, když doklad mají,“ radí mluvčí pojišťovny. Direct pro klienty vytvořil i speciální stránku, kde všechny informace ke kalamitě najdou pohromadě: www.direct.cz/kalamita-jak-postupovat.

Přes web, appku nebo telefon

Škodu je pak možné pojišťovně nahlásit několika způsoby. „U nás to jde přímo v naší mobilní aplikaci Direct, přes náš web nebo na telefonním čísle 270  270 777. Chceme všechny klienty ujistit, že uděláme vše pro to, abychom jim co nejdříve pomohli. Jsme připravení vyplácet zálohy ještě před uzavřením škod. Některé případy dokonce umíme řešit i bez doložení jakéhokoliv dokladu po vzájemném telefonickém odsouhlasení s klientem,“ dodává Maťašeje.

Kromě samotné škody pojišťovna klientům proplatí i takzvané zachraňovací náklady. „Ty zaplatíme v případech, kdy bylo potřeba odvrátit škodu, která bezprostředně hrozí, zmírnit následky škody, která už vznikla, a odklidit následky škody z hygienických, ekologických nebo bezpečnostních důvodů,“ vysvětluje mluvčí Direct pojišťovny.

Dvě online terapie zdarma

Klienti Directu mohou navíc využít i bezplatnou online psychoterapii u společnosti Hedepy. „Vždy se snažíme jít za hranice pojišťovnictví. Proto každému, koho povodně zasáhly, nabídneme kromě materiální i psychickou pomoc. Klientům pošleme voucher na 2 online terapie zdarma, které mohou využít, jak potřebují. A klidně až se situace uklidní. Psychické potíže se totiž mohou projevit i několik měsíců po traumatické události,“ dodává Maťašeje.


Autor Michal Kárný:

Mám rád texty, které jsou jednoduché, přehledné, odpovídají na všechny otázky a dobře se čtou. Pojišťovnictví není jednoduchý obor. V Directu se proto už od roku 2019 snažím o to, aby lidé, kteří mají zájem, díky mým textům rozuměli tomu, co mají pojištěné a kdy jim pojistka pomůže. Pomáhá mi v tom i novinářská praxe z Brněnského deníku Rovnost, kde jsem začínal jako redaktor, pokračoval jako editor a svoje mediální působení ukončoval jako šéfredaktor.

 

Komentář k článku