Zásady ochrany soukromí  při používání aplikace

V souvislosti s používáním Aplikace zpracováváme vaše osobní  údaje v souladu s příslušnou legislativou (zejm. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR)) v pozici správce, a to pro různé účely. Dále se dozvíte, jaké údaje zpracováváme, za jakými účely, na základě jakých právních důvodů, odkud údaje máme, komu je můžeme poskytnout a jaká jsou vaše práva.

Tyto informace o zpracování se specificky týkají zpracování osobních údajů při používání Aplikace. Obecné informace o zpracování osobních údajů při poskytování našeho pojištění najdete na našem webu, kde se podrobněji zmiňujeme o: 

  1. 1

    zpracování osobních údajů na základě plnění smlouvy s vámi, při ochraně našich zájmů např. v souvislosti s řešením škod, pro účely marketingu a o zpracování údajů ze zákonných důvodů;

  2. 2

     podrobnostech o automatizovaném rozhodování včetně profilování;  

  3. 3

    všech vašich právech v souvislosti se zpracováním osobních údajů;  

  4. 4

     době jejich uchovávání.    

Proč údaje zpracováváme?

Při používání Aplikace zpracováváme vaše osobní údaje kvůli:

  1. 1

    zabezpečení aplikace (aby se k vašim smlouvám a produktům nedostal někdo jiný);

  2. 2

    sjednání, změně a správě pojištění;

  3. 3

    čerpání našich služeb;

  4. 4

    provozu klientských programů a kampaní;

  5. 5

    analýze výkonu Aplikace (zejm. analytické cookies, jejichž seznam a účely jsou podrobněji popsané na našem webu;

  6. 6

    ochraně svých majetkových zájmů (prevence a identifikace případných podvodů).

Které údaje a jak je zpracováváme?

Pro jednotlivé účely zpracováváme různé osobní údaje, a to automatizovaně i manuálně. Jedná se o vaše identifikační údaje (jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo atd.), kontaktní údaje (telefon, e-mail, kontaktní adresa), sociodemografické údaje (věk, pohlaví, rodinný stav atd.), údaje o využívání našich služeb a produktů (jaké produkty a jak je využíváte), transakční údaje (např. vaše číslo účtu atp.), údaje o pojišťovaném majetku (včetně souvisejících fotografií) a informace o geolokaci pro účely využití našich služeb.

Informace o vás můžeme spojovat s dalšími informacemi (např. jestli v souvislosti s čerpáním vašeho pojištění nevzniká vám nebo třetí osobě nárok na odměnu) nebo o vás vytvářet údaje nové, které z dostupných informací vyplývají nebo s nimi souvisejí (zejm. analytická činnost při vývoji našich služeb).

Potřebujeme ke zpracování váš souhlas?

Někdy ano. Pouze s vaším zvláštním souhlasem můžeme zpracovávat údaje, jejichž poskytnutí slouží ke zjednodušení sjednávání a je pouze ve vašem zájmu (např. načtení údajů z dokladu totožnosti, biometrika k přihlášení se do appky, uložení platební karty pro rychlou platbu pojistného). Před začátkem každého takového zpracování se vás Aplikace zeptá, jestli chcete danou funkcionalitu použít nebo jestli si chcete daný údaj o sobě v Aplikaci uložit. Pokud se jedná o zpracování, které není jednorázové, můžete si vždy v Aplikaci tyto údaje o sobě smazat (souhlas odvolat). Protože souhlas se zpracováním osobních údajů poskytujete elektronicky, slouží jako rozhodující doklad záznam v našich systémech.

Na základě čeho, kromě souhlasu, můžeme vaše  údaje zpracovávat?

Vaše údaje můžeme zpracovávat na také základě:

  1. 1

    plnění smlouvy s vámi, včetně provádění přípravných prací před uzavřením smlouvy (část aplikace týkající se sjednání pojištění, plnění klientských kampaní a programů);

  2. 2

    plnění svých zákonných povinností (zejm. u sjednávání povinného ručení, související reporting atp.);

  3. 3

    na základě svých oprávněných zájmů (bezpečnost aplikace, geolokační údaje v případě pořizování fotografií k předmětu pojištění, čerpání našich služeb či analýza využívání aplikace atd.).

Je poskytnutí vašich údajů povinné?

Pro to, aby mohla appka řádně fungovat, musíme o vás některé údaje zpracovávat. To znamená, že pokud dané údaje neposkytnete (např. povolením přístupu appky k fotoaparátu nebo GPS telefonu), některé moduly nemusí být zpřístupněny. Jde zejména o tyto údaje:

  1. 1

    identifikační a kontaktní údaje (pro účely zpřístupnění Aplikace, sjednávání pojištění a pro plnění závazků z klientských kampaní a programů);

  2. 2

    údaje o předmětu pojištění;

  3. 3

    údaje o využívání služeb;

  4. 4

    transakční údaje;

  5. 5

    geolokační údaje v některých modulech, kde je jejich zpracování nezbytným předpokladem pro jejich využití;

  6. 6

    nezbytně nutné cookies, které aplikace vytváří (jejich seznam je k dispozici zde).

Poskytnutí údajů potřebných k některým doplňkům založených na vašem souhlasu (viz odstavec „Potřebujeme ke zpracování váš souhlas?") je dobrovolné. Jejich odmítnutí či smazání nemá žádný vliv na základní funkce a provoz Aplikace.

Odkud vaše údaje můžeme mít?

Vaše osobní údaje získáváme buď přímo od vás na základě používání Aplikace, od vaší banky, pokud jí povolíte sdílení bankovní identity s námi, od jiných aplikací, pokud jim povolíte výměnu dat s naší appkou, od České kanceláře pojistitelů (pro načtení bonusů ve sjednávací části aplikace) nebo z jiných veřejných rejstříků či zdrojů.

S kým můžeme vaše údaje sdílet?

Údaje, které sbíráme, můžeme sdílet s jinými příjemci, mezi které patří:

  1. 1

    jiní účastníci příslušných klientských programů a kampaní, pokud je sdílení některých anonymizovaných informací nezbytné ke splnění našich závazků;

  2. 2

    subjekty, které jsou do provozu aplikace zapojené (např. poskytovatel platební brány);

  3. 3

    zpracovatelé, kteří poskytují dostatečné záruky technického a organizačního zabezpečení ochrany osobních údajů, s nimiž má pojistitel uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů;

  4. 4

    poskytovatelé provozních služeb – IT technologií ke zpracování osobních dat, specializovaných služeb;

  5. 5

    ostatní subjekty, kterým můžeme předat vaše osobní údaje v rámci poskytování pojištění (více zde, v sekci „Komu mohou být vaše osobní údaje poskytnuty?“).

Jaká máte práva a jak je můžete uplatnit?

V souvislosti se zpracováním vašich údajů máte různá práva.

Právo na odvolání souhlasu.

V souvislosti s operacemi, ke kterým potřebujeme váš výslovný souhlas (viz odstavec „Potřebujeme ke zpracování váš souhlas?") jej můžete jednoduše a bez jakýchkoliv negativních následků odvolat v Aplikaci v nastavení. Odvolání souhlasu však nemá vliv na proběhlé zpracování.

Právo na námitku.

Proti zpracování, které v Aplikaci provádíme na základě oprávněných zájmů (viz odstavec „Na základě čeho, kromě souhlasu, můžeme vaše údaje zpracovávat?“), můžete vyslovit námitku, na jejímž základě máme povinnost takové zpracování posoudit z hlediska splnění všech právních předpisů. V případě analytické činnosti prováděné na základě analytických cookies můžete námitku vyslovit jednoduše v nastaveních a my použití daných cookies okamžitě zastavíme.

Právo na informace.

Na žádost máte právo obdržet informace před zpracováním i během zpracování.

Právo na přístup.

Kromě informací o zpracování máte právo na kopii údajů, které o vás zpracováváme.

Právo na opravu.

Při zjištění nesprávnosti údajů, které o vás vedeme, máte právo na jejich okamžitou opravu.

Právo na výmaz.

Máte právo na vymazání svých údajů, ale jen tehdy, pokud netrvá jiný právem uznaný důvod pro zpracování, který správce může použít (včetně ochrany svých oprávněných zájmů a práv).

Portabilita.

Máte právo obdržet zpracovávané údaje, které se zpracovávají na základě souhlasu, na základě uzavření nebo plnění smlouvy, a které jste sami poskytli nebo které přímo vyplývají z vaší činnosti, a to ve strojově čitelném formátu. Platí jen pro automatizovaně zpracovávané údaje.

Právo na omezení.

Máte právo na omezení zpracování svých údajů, pokud popíráte přesnost údajů do doby, než správce přesnost ověří. Údaje nejsou potřeba pro účely zpracování, avšak požadujete jejich zpracování pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, vznesli jste námitku proti zpracování, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad vašimi oprávněnými zájmy a zpracování údajů je protiprávní a požadujete namísto výmazu jen omezení jejich zpracování.

Právo obrátit se na orgán dohledu či na soud.

Máte právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů nebo soud. Svá práva u nás můžete uplatnit způsoby uvedenými v předchozím odstavci, e-mailem na info@direct.cz, na klientské lince +420 221 221 221 nebo přímo dotazem na našeho pověřence na dpo@direct.cz. Vaší žádosti jsme povinni vyhovět neprodleně, nejpozději do jednoho měsíce. Tuto lhůtu je však možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Pokud k prodloužení lhůty dojde, informujeme vás o tom do jednoho měsíce od obdržení žádosti spolu s důvody pro toto prodloužení lhůty zpracování.

Jak dlouho vaše údaje zpracováváme?

Údaje zpracováváme po dobu trvání účelu, který může vypršet okamžitě po ukončení zpracování (např. volitelné zpracování údajů z dokladu totožnosti pro účely sjednání pojištění), nebo vyprší až po určité době, během které máme povinnost nebo oprávněný zájem předmětné údaje uchovávat (údaje potřebné ke sjednání pojištění atd.). Podrobnější informace o délce uchování osobních údajů naleznete v sekci „Jak dlouho osobní údaje uchováváme“ a ohledně cookies zde.