Autor: 6. 1. 2020

Pojišťovácké bizáry: léčba průjmu za 688 tisíc i psychická újma slepic

V pojišťovnictví se občas dějí věci těžko k uvěření. Přečtěte si 9 nejbizarnější situací, které jsme v Directu zažili.

Průjem k nezaplacení

Zatím nejdražší léčbu průjmu jsme platili klientovi, který onemocněl ve Spojených státech amerických. Léčba stála pojišťovnu 688 tisíc korun.

Zmražení KOI kapři

Klientovi jsme pojistili KOI kapry. Chov mu ale uhynul. Pojištěný byl neobyčejně poctivý a ryby pro jistotu zmrazil, aby měl pro likvidátora důkaz, až přijde pojistnou událost sepsat.

Sasanky od překupníka

Řešili jsme škodu na akváriu, ve kterém kvůli výpadku proudu zahynuly drahé mořské sasanky a akvarijní ryby v hodnotě přes 50 tisíc korun. Vše vypadalo jako standardní škoda. Pak měl ale klient dokládat faktury za nákup drahých živočichů. Po delším rozhovoru z klienta vypadlo, že je koupil na černém trhu.

Čtyři mercedesy a jeden rozdíl

Občas se setkáváme i s podvody. Docela zajímavý byl případ, kdy klient měl u nás pojištěný vozový park tří stejných aut, jednalo se o dodávkové mercedesy. Pak přivezl z Německa další auto, které bylo opět stejné, až na to, že mělo nabouraný zadek. Při sjednání pojištění přehodil SPZ a nafotil jedno ze svých již pojištěných aut. Prozradila ho úplná drobnost, a to stará dálniční známka na čelním skle. Nedávalo to logiku, proč by na autě z dovozu byla loňská dálniční známka?

Psychická újma slepic

Klientka chtěla hlásit újmu na psychickém zdraví svých nosných slepic, měly totiž poštípané zadky od včelího roje, který se v kurníku pět dní zpátky usadil. Slepice podle klientky nemohly snášet vejce kvůli psychické a zdravotní újmě. Klientka chtěla tedy kromě finanční újmy (nemá vejce na prodej) nárokovat i finanční odškodnění za psychickou újmu nosných slípek.

Pojištění proti černým živlům

Klienti po nás občas požadují pojištění zvláštních věcí. Jeden zájemce měl půjčovnu kol a ptal se: „Pojistíte mi je, když je zákazník nevrátí?“. „To, co popisujete, je zpronevěra, kterou nepojistíme, ale kola budete mít pojištěná proti dopravní nehodě, vloupání a živlům,“ odpověděl mu obchodník. Zákazník se ale nevzdával: „Tak je pojistěte proti černejm živlům,“ dodal.

Malá skála zajížděla autem za jízdy

Staráme se o klienty, kteří ne vždy umí dobře česky, a tak vznikají vtipné situace. Například, když klient do on-line hlášení z havarijního pojištění jako popis nehody uvedl: „Malá skála zajížděla autem za jízdy.“ Klientovi jsme zavolali a zjistili, že je Ital. Mluvil anglicko-italsky, ale naštěstí měl u sebe českého kolegu. Vyšlo najevo, že klient při popisu škody použil Google překladač. Správný popis nehody byl: „Od neznámého vozidla odlétl kámen a rozbil čelní sklo.“

Když si hrají, nezlobí? Jak kdy

Klient měl dva psy na zahradě za plotem. Ale měl i bránu na dálkové ovládání. Ovladač si vzalo malé dítě na hraní a bránu otevřelo, aniž by to klient věděl. Zjistil to až ve chvíli, kdy psi opodál rozkousali plot do cizí zahrady a tam vyvraždili půl hospodářství.

Když se pojištění opravdu vyplatí

Klient si sjednal cestovní pojištění rizikových sportů za 775 Kč. V Egyptě se pak potápěl, vynořil se ale příliš rychle a museli ho léčit v barokomoře. Za léčbu jsme vyplatili 830 tisíc korun. Klient měl naštěstí dobře nastavené limity.


Přečtěte si také

10 nejbizarnějších pověr světa