Skip to main content

Asistenční služby jsou první pomocí pro všechny pojištěné, kteří se dostanou do průšvihu a jejich auto odmítá jet dál. Asistence se ale netýká jen aut – asistenční službu potřebujete i v okamžiku, kdy vám doma třeba rupne voda. Nicméně v tomto článku si uděláme pořádek v asistenci, která se váže k pojištění vozidel.

Asistence u Directu

U Directu si můžete vybrat mezi čtyřmi pevnými variantami asistencí, které jsme pojmenovali jednoduše podle velikostí oblečení – S, M, L a XL. Čím větší varianta asistence, tím větší pomoc. Pevnou součástí každé varianty je i pomoc v případě drobných závad. Kromě varianty S se tak asistence u Directu automaticky vztahuje i na nepojízdnost kvůli poruše, u varianty S jde porucha připojistit.

Jak je to s odtahy?

U varianty S, kterou mají klienti v ceně pojištění auta, je odtáhneme do nejbližšího servisu. U variant M a L si v České republice můžete vybrat, kam chcete odtáhnout, záleží jen na sjednaném limitu. U varianty XL je limit na odtah neomezený, a to i v zahraničí.

A co náhradní vozidlo?

Možnost půjčení náhradního auta je součástí variant M, L a XL. Klient si vždy vybírá jednu ze služeb: buď náhradní ubytování, nebo náhradní dopravu, nebo právě náhradní vozidlo. Kromě toho je ale možné si u každé varianty sjednat možnost půjčení náhradního auta v rámci připojištění, a to až na 10 dní.

Jednotlivé varianty podrobně

Varianta S

Hodí se, když jezdíte hlavně po České republice, v okolí domova a v případě nehody potřebujete odtah do nejbližšího servisu. U této varianty je potřeba si rozmyslet, jestli si k ní připojistit i poruchu vozidla.

Ilustrativní příklad: Klientovi se v Pardubicích porouchal alternátor. Měl asistenci S, ale bohužel neměl sjednanou pomoc v případě poruchy. Odtah vozu do nejbližšího, 4 km vzdáleného servisu stál 1 350 Kč a vše musel zaplatit klient. Pokud by měl sjednanou i poruchu, zaplatilo by to pojištění.

Varianta M

Hodí se, když jezdíte hlavně po České republice a v okolí domova. Potřebujete odtah do nejbližšího servisu a chcete pomoc i v případě poruchy vozidla.

Ilustrativní příklad: Klientovi, který měl sjednanou asistenci M, se porouchal motor. Potřeboval odtáhnout domů, což bylo 65 km od místa, kde k poruše došlo. 4 000 Kč za odtah zaplatil Direct, protože porucha je součástí varianty asistenční služby M.

Varianta L

Pravidelně jezdíte po celé České republice, jednou, dvakrát za rok i do zahraničí, třeba na dovolenou, a v každém případě chcete pomoct i při poruše.

Ilustrativní příklad: Porucha auta v Jihlavě, odtažení do servisu vzdáleného 120 km a náhradní auto – to vše dohromady stálo 12 463 Kč. Vše zaplatil Direct. Klient měl totiž sjednanou asistenci L, která zahrnuje i poruchu.

Varianta XL

Denně sedíte za volantem, jezdíte po celé České republice, na vašem autě závisí vaše práce a nemůžete být bez auta ani den. Často také jezdíte do zahraničí.

Ilustrativní příklad: Náš klient měl při své dovolené v Norsku nehodu, střetl se zvěří. A proto že to zvíře byl los, auto bylo tak poškozené, že ho nebylo možné opravit. Náš klient tedy využil služby repatriace ze zahraničí, kdy jsme jeho poškozené vozidlo dopravili z Norska do České republiky. Celý asistenční zásah stal více jak 100 000 Kč. Vše zaplatil Direct. Klient měl sjednanou asistence XL, která je bez limitu.

Veškeré podrobnosti na téma asistenčních služeb Directu se dozvíte na našem webu.

Upozornění: Příklady jsou ilustrativní, i když se skutečně staly. Ke každé nehodě nebo poruše přistupujeme individuálně. Vždy totiž záleží na nastavení smlouvy, aktuálních cenách a dalších skutečnostech.


Přečtěte si také

Oprava auta po nehodě. 5 důvodů, proč si vybrat smluvní servis pojišťovny

Někdo mě naboural. Kdy mám právo na náhradní vozidlo

Komentář k článku