Skip to main content

Pojištění hraje v našich životech bezesporu důležitou roli. Pro většinu z nás znamená ochranu v případě nečekaných událostí nebo pohrom. Ale pojištění je pro lidi a člověk je tvor vynalézavý. Občas se najde skulinka, kterou jde obelstít systém, a nebo vznikne situace, nad kterou zdravý rozum zůstane stát.

 

Pojďme se dnes podívat na pár takových případů. Pro někoho nešťastné dny, pro někoho vtipné řešení nevšední životní situace.

Nám však nezbývá než dodat: “Doma to ale raději nezkoušejte.”

1. Pozor, kluzká podlaha

Isabel se celkem sedm let snažila uplatnit škody z pádu na mokré podlaze. Pokusila se o to celkem 49x na různých místech.  Po pojišťovně postupně žádala pojistné plnění v celkové výši cca milion dolarů. Pojišťovna však dodnes nic neproplatila. Možná to vyjde po padesáté, Isabel.

2. Kde je můj telefon?

Farmář v Minnesotě podal na svou pojišťovnu žádost o proplacení ztráty svého nového telefonu iPhone. Ve formuláři jako příčinu uvedl telení krávy uprostřed noci a místo ztráty specifikoval jako zadní část těla krávy. Pojišťovna mu telefon skutečně proplatila a nám nezbývá než se ptát, kde ten telefon tedy je?

3. Myšičko, myš, pojď ke mně blíž…

Takové štěstí však už neměla jedna žena ve Virginii podávající žalobu na Cracker Barrel. V jejich polévce našla myš. Při bližším ohledání však v restauraci zjistili, že v chlupatém zvířátku nebylo žádné jídlo, a tak nemohlo být vařeno spolu s polévkou. Jednalo se o pokus o vydírání a žena skončila nakonec za mřížemi.

4. Rovnou za nosem

Britský turista byl omámen krásou aténských žen. Údajně ho jedna skupina krasavic rozptýlila natolik, že narazil hlavou do autobusové zastávky. Pojišťovna tentokrát stála na jeho straně a pokryla všechny účty na ošetření jeho zlomeného nosu i následnou rekonvalescenci. Asi má pochopení pro řecký ideál krásy.

5. Milující syn

Marc byl nejspíš „hodně milujícím synem“. Svou devadesátiletou maminku měl tak rád, že ji nechal pojistit na více než 700 000 dolarů. Do týdne po uzavření pojistky dům shořel a jeho maminka při požáru přišla o život. Marc se své zasloužené odměny dočkal. Nyní mu zbývá odsedět “už jen” 190 let za mřížemi za žhářství.

6. Krátký dlouhý dým

Kouříte? Tak tohle je pro vás. Jeden právník si koupil luxusní dárkové balení doutníků a nechal si ho pojistit proti všem živelným katastrofám, včetně povodní a požáru. O několik měsíců podal žádost na pojišťovnu a požadoval se pojistného plnění. Doutníky prý byly zničeny požárem malého rozsahu. Pojišťovna správně předpokládala, že je vykouřil. Nicméně soudní aparát stále nutí pojišťovnu “škodu” nahradit, protože ve smlouvě nebyl uveden druh či velikost požáru.

7. Překvapení v dortu

Žena v Severní Karolíně chtěla nejspíše umocnit překvapení a zapekla svůj telefon v narozeninovém dortu. Požadovala pak na pojišťovně náhradu, ta ale škodu odmítla proplatit. Překvapivě.

8. Nové lyže potřebují sníh

Pojišťovna v Anglii se setkala s nečekaným požadavkem od své klientky, která si koupila lyže a chtěla je v Alpách vyzkoušet. Po příjezdu na místo však zjistila, že už na horách není sníh a požadovala náhradu všech cestovních výdajů. Pojišťovna její žádost zamítla. No, pokud to bylo v létě, my se ani nedivíme.

9. Diamant v hrdle

Farmářka v Texasu navštívila svou pojišťovnu poté, co jí její husa sezobla diamantový prsten. Žena strávila několik týdnů pozorováním husy a čekala, kdy jejím trávicím traktem prsten projde. Nestalo se tak. Pojišťovna odmítla plnění za prsten pokrýt, ale navrhla, že uhradí náklady na pitvu zmíněné husy. Husa nejspíš nebezpečí vycítila a farmářce z chovu uletěla. Tomu se říká smůla.