Flotily a nejčastější otázky ke změnám na portálu Direct connection
Udělali jsme dvě změny týkající se portálu Direct connection.
Od 16. 9. 2024 už nehledejte flotily ve starém portálu! Nyní je najdete v portálu Direct connection, v mnohem hezčím a přehlednějším prostředí.
Jaké výhody přineslo převedení flotil do Direct connection?
- Mnohem snadněji teď přidáte nové vozidlo do flotily.
- Pomocí SPZ/VIN si jednoduše vyhledáte informace, které potřebujete.
- Dozvíte se zde mnohem více informací o flotilové smlouvě.
- V Direct connection můžete flotilu sdílet: určíte si, kdo z vašich kolegů flotilu uvidí a pomůže například ve vaší nepřítomnosti flotilu spravovat.
Podrobné informace k těmto změnám jsme pro vás připravili zde: FLOTILOVE POJISTENI ZMENY.
Nejčastější otázky a odpovědi najdete níže.
Další změny se týkají plovoucího počátku, kvůli kterému jsme museli aktualizovat a zpřesnit některé detaily na smlouvách retailového pojištění:
- V detailu smlouvy retailového pojištění se nově dozvíte datum počátku smlouvy včetně přesného času.
- U smluv, kde čekáme na počátek pojištění, se bude nově ukazovat přesnější status, a to „požadovaná platnost“.
- Pro případy, kdy se smlouva nachází ve stavu „Neaktivní – čeká na zaplacení“, přibylo nově informační okénko s popisem, kdy začne smlouva platit.
A ještě jedna změna, která se ovšem týká všech našich produktů, nejenom autopojištění: Akceptační dopis změnil název, nyní se bude jmenovat jednoduše „Pojistka“.
…a pár upřesnění k plovoucímu počátku u retailu:
PORTÁL
V novém portálu flotily prozatím nevidím, ve starém ano. Objeví se mi v novém portálu od nějakého data automaticky, nebo je nutno někde zažádat?
Aktuálně přenášíme všechny smlouvy ze starého do nového portálu. Všechny smlouvy, tedy i flotily, uvidíte v novém portálu od 27. 9. 2024. V případě jakýchkoliv problémů se můžete obrátit na info@direct.cz.
Umožníte hromadný import aut pro přihlášení do rámcové smlouvy?
Aktuálně ne, ale v budoucnu s importem počítáme.
Je na novém portálu vyřešena možnost zástupu, aby kolegyně měla náhled na mé flotily a já na její? Potřebujeme být schopni pojišťovat i během dovolených, nemocí atd.
Pokud má kolegyně přístupy, můžeme jí navést vaše flotily pod její přístup.
A co dělat, pokud se stane, že kolegyně, která má navedeny mé flotily, onemocní, takže situaci bude muset řešit někdo další, kdo flotily navedeny nemá? Předpokládám, že se může obrátit s požadavkem na info@direct?
Ano, bude to možné, ale je potřeba počítat s lhůtou pro zpracování dva pracovní dny, respektive 48 hodin (viz prezentace).
Je možné, aby vozidla do flotily mohl přidávat přímo klient? Aby měl přístup do aplikace?
Ne, toto možné není, tento portál je určený pouze pro zprostředkovatele.
SJEDNÁNÍ
Jak to bude u nové flotilové smlouvy, která by měla počátek „dnes“?
Taková možnost nyní nebude, je nutné změnit proces sjednávání a úpisu flotilových smluv tak, aby se vše stihlo do požadovaného počátku. Pokud toto bude probíhat v den sjednání, pak je možný počátek nejdříve až následující den o půlnoci.
Půjde takto sjednat vše? Pokud ne, pomůže nám někdo s pojištěním, které bychom sami rádi přidali hned, i když to není možné?
Takové případy by neměly na novém sjednavači nastávat. Pokud ano, obraťte se prosím na svého KAMa nebo na info@direct.cz.
Je na novém portálu možný přívklad s počátkem platnosti v den přívkladu a v daný čas dokončení přívkladu? Nebo musí být jeden den dopředu?
Přívklad funguje online, tzn. počátek je v ten čas, kdy zařadíte.
Jak probíhá proces uzavření pojištění? Dostanu potvrzení, že vozidlo je pojištěno a bylo propsáno do ČKP?
Ano, dostanete potvrzení o zařazení vozidla do flotily.
Je možné sjednat flotilu i na rodné číslo (rodinná flotila)?
Ano, je to možné.
Od kolika vozidel je flotila? Stále platí minimálně 5 vozidel ve flotile? A od počátku, nebo stačí během roku?
Pro sjednání flotily je potřeba minimálně pět vozidel, nemusí být od počátku. Výjimka je tahač, tam postačí jeden tahač a už je to pro nás flotila.
PLATBY
Klient zaplatí např. 3–5 dní po požadovaném počátku. Smlouva začne platit tedy dnem skutečného uhrazení? A jak se to klient dozví?
Ne, v takovém případě smlouva nevznikne a klienta budeme o tomto faktu informovat.
Je možné platit kartou?
Ano. Nejlépe kartou.
Pozdní platbu vracíte automaticky na účet?
Ano, i neidentifikovatelnou.
Může klient zaplatit i z karty někoho jiného (např. někoho z rodiny), pokud nemá svou? Při vzniku smlouvy se vybírá způsob platby a musí se dodržet (on-line kartou, příkazem…), nebo je to na klientovi?
Ano, klient může zaplatit i z karty někoho jiného. Vybírá si způsob placení, ale v posledních fázích před počátkem ZATÍM je jen karta.
STORNO
Bude u storna potřeba nějaký podpis ze strany klienta, případně doložení dokladů?
Zprostředkovatel musí jednat na základě vůle (žádosti) klienta, tuto si archivuje a na vyžádání pojišťovny předloží. Tzn. žádost nepožadujeme, ale vy si je archivujete.
Bude se k odpojištění vozidla generovat nějaké potvrzení o zániku? Je potřeba k odpojištění vkládat dokumenty (kupní smlouva, TP atd.)?
K ukončení smlouvy žádný dokument nevyžadujeme, po ukončení systém generuje oznámení o ukončení smlouvy, které dostanete e-mailem.
Budete automaticky ukončovat pojištění u vozidel, která jsou dočasně/trvale vyřazena z provozu? Pokud ano, pouze povinné ručení, nebo veškerá sjednaná pojištění (havarijní, doplňky)? Pokud budete automaticky ukončovat dle údajů z evidence dat, budete dávat informaci správci smlouvy?
Zatím ne, plánujeme to do budoucna, v tuto chvíli není toto řešení ještě finálně zanalyzované.
PLOVOUCÍ POČÁTEK – RETAIL
Přijde mi jako sjednateli informace, že došlo k odloženému počátku?
Ano, dostanete e-mail potvrzující vznik smlouvy. Stejně jako vám dáme vědět, že smlouva nevznikla, pokud přijde platba pozdě.
Jde nějaké upozornění na neuhrazené pojistné v době plovoucího počátku D+7dní?
Ano, jde jich několik.