![](https://www.direct.cz/blog/wp-content/uploads/2020/06/KORONA.png)
Jak koronavirus změní svět pojišťovnictví
Koronavirus a hlavě zavedená opatření měli na pojišťovnictví velký vliv. Zhruba na pět týdnů se zastavila doprava a pohyb lidí. A lidé si samozřejmě méně sjednávali pojištění. „Po rozvolňování to ale vypadá, že se začínáme vracet do stejných čísel jako dřív a opět je vidět meziroční růst,“ říká předseda představenstva Directu Pavel Řehák. Stejně tak se na silnice vrátila i automobilová doprava, která bude možná ještě silnější než před zavedením karantény, protože lidé nechtějí tolik jezdit hromadnou dopravou.
![](https://www.direct.cz/blog/wp-content/uploads/2020/06/Trend-mobility-1024x624.png)
Pro Direct je to výzva
Direct pojišťovna se situaci od začátku snažila co nejvíce přizpůsobit. Celá firma přešla na home office, ale klienti nic nepoznali. U Directu bylo vždy možné vše sjednat online, v tom byla velká výhoda. „Zavedli jsem také online školení, ve kterých budeme pokračovat i po uvolnění, protože je o ně velký zájem a všichni si pochvalují úsporu času,“ podotýká člen představenstva pro obchod Direct pojišťovny Michal Řezníček. V této době se také ukázalo, jak je důležité mít firmu postavenou na hodnotách. Ty u Directu jsou jednoduchost, lidskost, spolehlivost a přátelskost.
Jak to bude dál? Přežijí jen ti, kteří se přizpůsobí
O dalším vývoji situace týkající se koronaviru vzniká mnoho scénářů. Záleží na dvou faktorech – na tom, jak rychle dostaneme virus pod kontrolu a na tom, jak budou fungovat hospodářská opatření jednotlivých států. „Nejpravděpodobnější scénář počítá s tím, že přijde velmi prudký pokles ekonomiky, což znamená až 11procentní pokles HDP v eurozóně. A pak přijde dlouhý návrat k normálu. Na úroveň před nástupem koronaviru se tak můžeme dostat až ve třetím čtvrtletí v roce 2023,“ popisuje Řehák.
Scénářů je ale mnoho a bude důležité se naučit pohybovat v ekonomické nejistotě. „Výhodu budou mít firmy postavené na silných hodnotách, které umí komunikovat ven. Díky tomu získají důvěru zákazníků,“ dodává Řehák. Direct bude proto i nadále dodávat špičkový výkon za rozumnou cenu. „Nikdy jsme nechtěli být nejlevnější pojišťovna, ale pojišťovna, která nabízí nejlepší poměr cena/výkon,“ uzavírá.