Skip to main content

V loňském roce pojišťovny řešily škody na majetku za více než 11,2 milionu. K tomu denně vznikne přibližně 250 nehod na silnicích. Riziko, že budete nějakou škodu řešit i vy, je celkem vysoké. Jak tedy postupovat, abyste co nejdřív dostali náhradu škody v maximální výši?

Málokdo si ukládá číslo na svoji pojišťovnu. Ovšem v případě škody, kterou budete chtít z pojistky zaplatit, jako když najdete. Volat, to je totiž to první, co pro řešení škody musíte udělat. Nikdy se nesnažte škodu opravovat svépomocí, dokud se s pojišťovnou nedohodnete na správném postupu. Může vám doporučit opraváře, servis, nebo dokonce vyslat svého technika. V některých případech si budete muset opravu zajistit sami, i tak ale musíte mít s pojišťovnou domluvené detaily. Teda jestli budete chtít náklady proplatit…

Zkroťte pohromu a foťte

Pokud vám to situace dovolí, škodu nafoťte nebo natočte. Pamatujte, že čím víc detailní dokumentaci ke škodě pořídíte, tím rychleji a lépe může pojišťovna vyhodnotit situaci a poradit, zda vaše pojistka škodu skutečně kryje. Fotky jsou důležité také v případě, že poškozené věci z hygienických či bezpečnostních důvodů není možné schovat.

„V některých případech je potřeba zabránit také rozšiřování vzniklé škody – například uzavřete hlavní přívod vody, zakryjte spadlou střechu nebo třeba zajistěte svah proti sesutí,“ říká Karel Luka z Direct pojišťovny.


Jak vyřešit škodu? Podívejte se na nejčastější otázky a odpovědi

 

Usnadněte si hlášení škod

Škodu nahlaste telefonicky, přes online formulář nebo na pobočce. Nejpoužívanější je první způsob. Koordinátoři vždy klientovi vysvětlí průběh řešení a zvolí nejlepší způsob opravy. „Na našem webu máte ucelené informace o tom, co dělat, když už se něco stane. Krok po kroku, takže oceníte, kolik času ušetříte. První, co od klienta potřebujeme, je číslo pojistné smlouvy,“ říká Luka a pokračuje: „Následně se nám volající musí identifikovat, sdělit datum, čas a místo škody, její příčinu a rozsah. U škody na majetku budeme například potřebovat seznam poškozených či ukradených věcí a rozsah poškození, u autonehody budeme potřebovat záznam o nehodě a další informace. Nakonec požadujeme také číslo účtu pro zaslání peněz z pojistky.“

Dokumentaci nepodceňte

Od koordinátora pojišťovny se vždy dozvíte, jaké dokumenty je potřeba doložit. K rychlému vyřízení škody je potřeba vše nafotit a spolu s fotkami poslat e-mailem pojišťovně. Můžete je také donést na pobočku. Správně a včas dodané dokumenty podpoří rychlé vyřízení pojistné události. „Protože nám je jasné, že klient často neví, kde smlouvy má, spustili jsme mobilní aplikaci, ve které jsou všechny smlouvy na jednom místě,“ říká Luka.

Nehoda s autem

U autonehod je postup trošku odlišný. Vždy sepište záznam o dopravní nehodě a vyfoťte nabouraná vozidla i vzniklé škody. S nepojízdným vozidlem pomůže asistenční služba. Odtah totiž máte u každého autopojištění do limitu zdarma.

Policii volejte v případě, že vznikla škoda vyšší než 200 000 Kč, vandalismu, poškodili jste dopravní značení, pozemní komunikaci, cizí majetek, někdo se zranil nebo když se nedohodnete, kdo za škodu může. Pojišťovně se snažte událost nahlásit co nejdříve, dokud si pamatujete všechny detaily. Pomohou vám také svědci, proto si na ně vezměte kontakt. Pokud ale viník není pojištěný, pomůže Česká kancelář pojistitelů, stačí jim nahlásit SPZ vozidla.


Přečtěte si také

Deset případů, kdy musíte k nehodě přivolat policii

 

Komentář k článku