Autor: 30. 1. 2020

Revoluční řešení škod. Vše vyřídíte na jednom místě

Řešení škod na autech vypadá ve všech pojišťovnách podobně. Klient zavolá, aby vše nahlásil, operátor mu poradí, do jakého servisu má auto dát, někdo mu vozidlo prohlédne, následně opraví a poté řeší proplacení. Direct pojišťovna se rozhodla tento zavedený postup nabourat. „Od začátku listopadu minulého roku jsme zavedli novou službu Direct expert, která až do konce dubna jede v pilotním provozu. Už teď je ale vidět, že klienti mají o jednodušší způsob řešení škod zájem a hodnotí ho velmi dobře,“ říká mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

Direct expert na vše dohlédne

V praxi to funguje tak, že klient nahlásí škodu a domluví se na schůzce přímo v Direct expertu. „Na místě už ho čeká náš odborník. Ten auto prohlédne a s klientem se dohodne na řešení škody. Buď může dostat peníze a opravu si zařídit sám, nebo nám auto nechá a na stejném místě ho v servise mechanici opraví. Zároveň si v Direct expertu převezme náhradní auto, kterým rovnou odjede. Náš pracovník přímo v servise na opravu dohlíží. Klienta umíme také informovat, co se s jeho autem zrovna děje a případně mu posílat i fotky z průběhu opravy,“ vysvětluje Maťašeje. Pokud klient nechce z jakéhokoliv důvodu opravovat vozidlo v Direct expert servisu, tak auto na místě jen nechá prohlédnout a dostane možnost vyřešit opravu v jiném servisu. Vše je na domluvě.

Zatím na jednom místě

Služba Direct expert funguje zatím jen na jednom místě v Praze. „Od listopadu jsme obsloužili už 137 klientů, dalších 29 máme v řešení a každý den nám přibývají 2 až 4 noví. Zájem je větší, než jsme očekávali,“ dodává Maťašeje. Ze zpětné vazby je už teď vidět, že klienti službu oceňují. Momentálně má hodnocení 4,86 bodů z 5. Služba dokázala okouzlit i klienta, který měl o Directu původně špatné mínění. „Jeho Škoda Octavie měla nabouraný zadek. Kromě toho jsme se dohodli, že mu na jeho náklady opravíme i další vady, které měl na autě už před pojistnou událostí. Auto nám tedy nechal a odjel v náhradním. Když bylo vše opravené, poslali jsme mu fotky na e-mail. Při převzetí auta si ještě vše pečlivě půl hodiny kontroloval a nakonec řekl, že je s opravou velmi spokojen a na Direct nedá dopustit,“ popisuje příklad, jak klienti na novou službu reagují, Maťašeje.

Náhradní auto až do konce opravy

Služba je také unikátní tím, že lidé mají proplacené náhradní auto po celou dobu opravy. „Většina pojišťoven ho klientům proplácí jen po dobu, kdy se na opravě auta skutečně pracuje. Prostoje kvůli vytíženosti servisu nebo čekání na náhradní díly se nezapočítávají. Při vyřízení škody přes Direct expert mají klienti jistotu, že jim náhradní auto pojišťovna proplatí, dokud nebude opravené to jejich,“ vysvětluje Maťašeje.

Další výhodou je to, že v případě řešení škody z havarijního pojištění si může klient vybrat mezi náhradním autem a snížením spoluúčasti až o 2 500 Kč, což mnoho klientů vítá.

Nejen pro klienty Directu

Služba je určená nejen klientům Direct pojišťovny, ale i těm, které klient Directu poškodil. Těch je dokonce většina (72 %). „Za dobu pilotního provozu už máme i takové klienty, kteří k nám po zkušenosti s Direct expertem chtějí se svým autem přejít a požádali nás o nabídku pojištění. A to je pro nás pochvala největší,“ dodává Maťašeje.